Retouren of klacht over een product

Retouren of klacht over een product

Hoe kan ik een artikel retourneren?

U kunt de bestelde artikelen binnen 30 dagen retourneren. In ons retourcentrum kunt u de retourzending snel en gemakkelijk plaatsen.

>> Retourcentrum <<

1. Verpak het artikel en maak een retouretiket in het retourcentrum

Plaats het artikel in de verpakking en gebruik het etiket. Dit zorgt ervoor dat de zending voor u gratis is en naar de juiste ontvanger gaat.

2. Retourneren

Afhankelijk van de verzendmethode kunt u uw pakket achterlaten bij de betreffende verzendserviceprovider of het direct laten ophalen op uw huisadres. De benodigde informatie wordt u ter beschikking gesteld in het retourcentrum.

3. Ontvang een terugbetaling

We nemen contact met je op zodra we de retour hebben ontvangen en gecontroleerd. Het tegoed wordt dan binnen een paar dagen uitgegeven via de oorspronkelijke betaalmethode. 

Hoe kan ik u informeren over een klacht?

We stellen zeer hoge eisen aan de kwaliteit en duurzaamheid van onze producten. Fouten en defecten kunnen we echter niet altijd volledig uitsluiten. Gebruik in dat geval ons serviceformulier (gewoon downloaden en invullen) en neem contact met ons op via ons contactformulier.

Onze deskundige medewerkers helpen u direct verder.

Vul het serviceformulier in en voeg het bij het pakket. U kunt het serviceformulier als pdf downloaden.

Retourinformatie:

  • Retourneren is gratis
  • Afhankelijk van de grootte en het gewicht van uw bestelling, wordt uw retourzending georganiseerd via GLS, UPS, DPD of via een expeditiebedrijf (Dachser/Raben)
  • Verzending met een expediteur wordt meestal uitgevoerd wanneer het item meer dan 40 kg weegt.

 

Klachten

We proberen binnen 24 uur te reageren. Waar mensen werken, worden helaas soms fouten gemaakt.

Is er iets misgegaan tijdens de ontvangst van het product, functioneert het geleverde product niet zoals het hoort, of is er een andere situatie ontstaan waarover u ontevreden bent?

Laat het ons direct weten via het contactformulier of bel 020 3690 780.

Zowel via e-mail als telefonisch is het protocol om de klacht zo specifiek mogelijk in kaart te brengen. Dit gaat het beste met foto's en een beschrijving van de klacht per e-mail.

Op deze manier kunnen wij de klacht zo snel mogelijk naar tevredenheid oplossen. U krijgt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.

Bent u, na het contact met ons, nog niet tevreden met de afhandeling van de klacht?

Dan staat het u vrij om deze voor te leggen aan:

Geschillencommissie Thuiswinkel
Postbus 90600
2509 LP te Den Haag
(www.sgc.nl).

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan:

Geschillencommissie via het Europees ODR Platform
(http://ec.europa.eu/consumers/odr/)