Het krikplatform voor motorfietsen MSW-MHB-450-780.1 van MSW Motor Technics met een laadvermogen van maximaal 450 kg laat geen wens onvervuld, als u een motorfiets voor reparatie of onderhoud wilt opkrikken tot een comfortabele werkhoogte.
Via een ramp kan de motorfiets gemakkelijk op het platform worden geduwd. Aan de voorzijde wordt de motorfiets bevestigd met een wielhouder. Daarnaast zijn er vier u-vormige klemmen op de montageplaat, die kan worden gebruikt voor het vastzetten van de motorfiets met een spanriem.
Aan het achterste gedeelte van het montage-platform zit een wieluitwisselingsschacht en is bedekt met een montageplaat die kan worden verwijderd om onderhoudswerkzaamheden uit te voeren, bijvoorbeeld aan het achterwiel. Voor het verhogen en verlagen van het werkplatform is geen voeding nodig, omdat de lift eenvoudig wordt bediend met twee pedalen en een hoogte van 18-78 cm kan bereiken. Voor een nauwkeurige en veilige verlaging van het werkoppervlak, kan de daalsnelheid worden aangepast.
Dit platform biedt met een oppervlakte van 206 x 55 cm ruimte om verschillende onderhoudswerkzaamheden of reparaties uit te voeren aan de motorfiets. Ze is ook geschikt voor motoren met zijdelingse staanders. Het heeft een geribbeld oppervlak waarop de motor veilig kan worden geschoven. Een voorwielbegrenzing zorgt voor extra veiligheid bij het vastzetten van het voorwiel aan de wielhouder.
De voorwielklem met een breedte van 7 tot 18 cm bestaat uit een bankschroef, een comfortabele handgreep en twee spanwangen waarmee het voorwiel stevig wordt vastgemaakt alvorens de motorfiets met spanriemen veilig op het platform wordt bevestigd. De spanwangen zijn met rubber overtrokken, waardoor de wielen tijdens het bevestigen beschermd blijven.
Het krikplatform voor motorfietsen is voorzien van vier wielen, waarvan twee draaibaar, zodat het krikplatform beweeglijk kan worden verschoven en flexibel kan worden geplaatst. De stabiliteit wordt gegarandeerd door twee grondschroeven, waarmee men de voorwielen kan opheffen om het verschuiven te voorkomen en om oneffen ondergrond te compenseren.