Meest gestelde vragen

Platzhalterbanner

  • AIgemene informatie

  • Hoe bereik ik expondo?

    Dat kan op drie manieren:

    1. Telefonisch via 020 3690 780

    2. Via ons contactformulier

    3. Via e-mail - info@expondo.nl


    Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 10.00 tot 16.00 uur.

  • Kan ik een catalogus bestellen?

    expondo heeft geen catalogus. Doordat ons assortiment elke week groeit, is het zowel voor u als klant als voor ons als e-commerce retailer niet overzichtelijk om telkens een catalogus te maken.

    Alle beschikbare producten staan online in de shop en zodra er een nieuw product verschijnt, ondergaat onze website een update.

    Individuele catalogi van onze eigen merken vindt u onderaan onze homepage (klik daar op het merk dat u zoekt en de catalogus opent onderaan als PDF-bestand).

    Kunt u iets niet vinden, neem dan contact op met ons team via 020 3690 780 of stuur een e-mail naar info@expondo.nl

  • Bestellen

  • Hoe kan ik bestellen?

    U kunt telefonisch, per fax, per e-mail of in de online shop bestellen.

    Bestellen in de Online Shop: nadat u een artikel in het winkelwagentje hebt geplaatst, moet u uw adresgegevens invoeren. U kunt vervolgens de betaalmethode kiezen. Aan het einde ziet u alle gegevens opnieuw en moet u deze bevestigen.

  • Kan ik als particulier ook bij expondo bestellen?

    Zeker!

    Onze bestelformulieren zijn beschikbaar voor zowel de zakelijke als particuliere markt.

    Indien u vragen heeft, bel 020 3690 780 of u stuur ons een e-mail via: info@expondo.nl

  • Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

    Natuurlijk. Dit gaat het snelst via onze Klantenservice - wij zijn te bereiken op 020 3690 780.

  • Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen. Hoe weet ik of mijn bestelling is doorgekomen bij expondo?

    Uiteraard ontvangt u na een bestelling in onze webshop altijd een bevesting met een overzicht van de gedane aankoop.

    Heeft u deze niet ontvangen, neem dan contact met ons op zodat we uw bestelling kunnen controleren.

  • Betaling

  • Welke betaalmethoden accepteert expondo?

    iDeal, Creditcard, Klarna en betalen via een overschrijving.

    Wel gelden er voor deze betaalmethoden extra toeslagen.

  • Waar vind ik jullie bankgegevens?

    Onze bankgegevens staan in de bevestigingsemail die u ontvangt na een bestelling.

  • Mijn betaling per creditcard is mislukt hoewel ik alle gegevens heb ingevoerd. En nu?

    Controleer a.u.b. of de gegevens overeenkomen met de gegevens op uw creditcard en of u de juiste organisatie van de creditcard heeft ingevoerd (Visa of Mastercard).

    Klopt alles, maar lukt de betaling niet - neem dan contact met ons op.

  • Kan ik exclusief BTW betalen en hoe doe ik dat?

    Uiteraard kan dat. Voor leveringen buiten Duitsland kunnen wij handmatig een netto-factuur samenstellen.

    Stuur ons uw BTW-nummer via info@expondo.nl of vul ons contactformulier in. Wij controleren de geldigheid van de gegevens bij VIES (VAT Information Exchange System - Europese Commissie) en sturen u vervolgens een betalingslink zonder BTW per e-mail.

  • Levering en verzending

  • In welke landen levert expondo?

    Wij leveren in Nederland, België en Duitsland.

  • Wanneer ontvang ik mijn producten als ik vandaag bestel?

    Een standaard levering naar Nederland duurt 1-3 werkdagen, een vrachtlevering duurt 4-6 werkdagen. Na ontvangst van de betaling wordt het bestelde product direct verzonden.

    Let op: maakt u gebruik van een bankoverschrijving, dan kan de ontvangst van uw betaling enkele werkdagen duren.

  • Is er sprake van verzendkosten?

    Nee, expondo rekent geen verzendkosten.

  • Bestaat er bij bezorging een mogelijkheid om een voorkeurstijd aan te geven?

    Helaas niet, omdat expondo daar geen invloed op heeft. De bestelling doet u bij ons, maar de verzending wordt overgenomen door onze transporteur. Zodra uw bestelling wordt verzonden, ontvangt u een e-mail met daarin een Track & Trace-nummer zodat u de bestelling kunt volgen.

    Wanneer van toepassing neemt onze transporteur eventueel contact met u op om een leverdatum af te spreken.

  • Een paar dagen geleden ontving ik een bestelbevestiging, maar mijn product heb ik nog niet ontvangen. Hoe controleer ik de status van mijn levering?

    Bij het plaatsen van een bestelling, ontvangt u het Track & Trace- nummer per e-mail. Hiermee kunt u uw bestelling online volgen. Mocht de bestelling niet op tijd zijn, neem dan contact met ons op.

    Dan doen wij navraag bij onze transporteur.

  • Kan ik mijn product zelf ophalen?

    Nee, dit is niet mogelijk.

    expondo is enkel en alleen een online shop, zonder fysieke winkels of een te bezoeken magazijn. Uw voordeel is daardoor de goede prijs-kwaliteitverhouding van onze producten, maar het betekent ook dat producten niet direct op te halen zijn.

  • Retour en klachten

  • Dat 100 dagen retourbeleid, hoe werkt dit?

    Wij bieden onze klanten graag goede service. Om die reden hanteren wij het 100 dagen retourbeleid, dat u de gelegenheid geeft om uw product terug te sturen wanneer het niet aan de wensen voldoet.

    Dit geldt voor de merken Goldbrunn, MSW Motor Technics, Physa, Royal Catering, StaMony, Stamos Soldering, Stamos Welding, Steinberg Systems, Ulsonix en Welbach.

    Voorwaarde is dat het artikel ongebruikt en daardoor onbeschadigd dient te zijn. Ook kunt u het product alleen in de originele verpakking retourneren.

    Natuurlijk nemen wij de retourkosten voor onze rekening en krijgt u, mits ongebruikt, onbeschadigd én in de juiste verpakking retour in ons magazijn, uw aankoopbedrag terug.

    Alle informatie omtrent retouren van producten vindt u hier.

  • Ik wil de producten binnen de wettelijke termijn retourneren. Wat is de procedure?

    Als consument kunt u de geleverde producten binnen de herroepingstermijn van 14 dagen retourneren. In het geval van een retour kunt u het beste een e-mail sturen naar klantenservice@expondo.nl

    Ons team zorgt dan voor een gratis retourzending en vanzelfsprekend krijgt u de aankoopprijs terug.

    Let op: om het volledige aankoopbedrag terug te ontvangen, dienen de producten/het product bij ontvangst in het magazijn onbeschadigd te zijn.

    Voor gedetailleerde informatie omtrent het herroepingsrecht: Annuleren.

  • Wat moet ik doen in geval van een klacht?

    Mocht u na ontvangst van uw producten niet tevreden zijn, dan verzoeken wij u vriendelijk contact met ons op te nemen via klantenservice@expondo.nl.

    Omschrijf de klacht zo specifiek mogelijk en voeg a.u.b. direct foto's van de beschadiging toe.

    Wij zoeken zo spoedig mogelijk naar een oplossing en nemen contact met u op.

    Voor gedetailleerde informatie over aansprakelijkheid in geval van gebreken: Algemene Voorwaarden

    Naast de wettelijke garantie bieden wij u een garantie van 3 jaar op alle nieuwe producten en de volgende merken: Goldbrunn, MSW Motor Technics, Physa, Royal Catering, StaMony, Stamos Soldering, Stamos Welding, Steinberg Systems, Ulsonix en Welbach. Gedetailleerde informatie over garantie vindt u hier.

  • Zijn er servicepunten in mijn omgeving?

    Nee, wij werken enkel en alleen via onze online shop. Wellicht volgen er in de toekomst servicepunten.

    Mocht dit zo zijn, dan houden wij u op de hoogte.

  • Producten

  • Waar vindt onze productie plaats?

    expondo's producten worden in Duitsland ontworpen en geproduceerd in China. Om de kwaliteit te waarborgen verlaten onze producten de fabriek niet zonder laatste, grondige kwaliteitscontrole.

  • Hoe worden producten verpakt en verzonden?

    Dat ligt er natuurlijk aan welk product u bij ons koopt. Bij het verzenden van producten wordt per verpakking bekeken hoe het verzonden wordt.

    De verpakking is afhankelijk van grootte, gewicht en kwetsbaarheid.

  • Heeft expondo een showroom?

    Nee, vooralsnog niet. expondo kan u zo'n goede prijs-kwaliteit-verhouding bieden, juist omdat wij alleen een online shop hebben.

    Ziet u een interessant product, maar twijfelt u over het gebruik?
    Wij werken met een 100 dagen retourbeleid, dus mocht de aankoop niet geheel naar wens zijn, dan kunt u het terugsturen.

    U krijgt uiteraard het volledige aankoopbedrag terug, mits het product ongebruikt is.

  • Staan alle beschikbare producten op de webshop, of zijn er nog meer producten te koop?

    Alle producten die wij verkopen, staan in onze online shop. Uiteraard komen er elke week nieuwe producten bij, dus we raden u zeker aan om onze shop regelmatig te bezoeken.

    Nieuwe producten vindt u overigens direct op onze homepage, onder de button Nieuw.

    Mocht u iets zoeken dat expondo nog niet heeft. Stuur ons een bericht!

    Wij staan altijd open voor nieuwe ideeën en wie weet staat het al bij onze productmanagers op de planning.

  • Klanten account

  • Heb ik een account nodig om bij expondo te kunnen bestellen?

    Nee, dat is niet nodig. Wel geniet u een aantal voordelen als u een account bij expondo aanmaakt.

    Als u niet wilt dat uw gegevens opgeslagen worden, dan kiest u tijdens het bestellen voor de optie ‘zonder account bestellen’. 

    Natuurlijk kunt u ook telefonisch of per e-mail (met artikelnummer, aantal, lever- en factuuradres ) bij expondo bestellen.

  • Welke voordelen geniet ik als ik een account aanmaak?

    1. Sneller bestellen. Aangezien uw gegevens opgeslagen worden en u deze daarom niet telkens opnieuw in hoeft te voeren. Deze data kunt u op ieder gewenst moment wijzigen

    2. U heeft altijd uw bestelhistorie bij de hand

    3. Op uw gemak winkelen. Producten op uw verlanglijstje worden opgeslagen voor toekomstige bezoeken, ook wanneer u de website heeft verlaten

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

    Niets aan de hand.

    Klik op onze homepage op de button ‘wachtwoord vergeten’, vul uw e-mailadres in en u krijgt een e-mail van ons.

    In die e-mail op de link klikken en een nieuw wachtwoord aanmaken.

    Let op: de link is maar 2 uur geldig - na 2 uur dient u de aanvraag opnieuw te doen.

  • Kan ik mijn account verwijderen?

    Natuurlijk kan dat. Stuur ons een bericht via het contactformulier of bel ons, dan maken we het in orde.

  • Databescherming

  • Wat gebeurt er met mijn gegevens die ik bij mijn bestelling heb opgegeven?

    Uw gegevens worden opgeslagen en enkel gebruikt voor het verwerken van de bestelling, of indien gewenst, voor het versturen van de nieuwsbrief.

    Wij bewaren persoonsgegevens alleen zo lang dat nodig is om u een dienst te kunnen leveren. Is dit niet meer het geval, dan verwijderen wij uw persoonsgegevens.

    In sommige gevallen zijn wij wettelijk verplicht om persoonsgegevens langer te bewaren. Zo is het volgens de belastingwetgeving verplicht fiscaal relevante persoonsgegevens nog zeven jaar te bewaren. Hier kunnen ook uw persoonsgegevens tussen zitten zo lang deze fiscaal relevant zijn. De overige niet relevante persoonsgegevens zullen wij verwijderen.

  • Wordt de privacy van mijn gegevens bij expondo gewaarborgd?

    Jazeker. Wij doen er alles aan om uw data zo goed mogelijk te beschermen tegen onbevoegde toegang, verlies of diefstal.

    Daar wij vanuit Duitsland werken, houden wij ons vooralsnog aan de Duitse wetgeving met betrekking tot de bescherming van gegevens en het gebruik van de nieuwste technologieën. Zo wordt het bestelproces in onze webshops vergrendeld door een SSL certificaat. Deze ‘Secure-Socket-Layer’ beschermt uw gegevens tegen ongeoorloofde toegang.

    Meer informatie over de omgang met klantengegevens vindt u in onze Privacyverklaring.

  • Worden mijn gegevens aan derde partijen verstrekt?

    Nee. Mocht dit wel het geval zijn, dan vragen wij u vooraf om toestemming.

  • Heb ik het recht op de herroeping van mijn gegevens?

    Natuurlijk. Uiteraard ook op het corrigeren, blokkeren of verwijderen ervan.

    Mocht u verdere vragen hebben over de verzameling, verwerking of het gebruik van uw data, neem dan contact met ons op via e-mail (info@expondo.nl) of via ons contactformulier.

  • Nieuwsbrief

  • Waar kan ik mij voor de nieuwsbrief aanmelden?

    Onderaan iedere pagina staat rechtsonder een button met Klik hier om in te schrijven voor de nieuwsbrief.

  • Kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?

    Vanzelfsprekend. Klik in de laatst gestuurde nieuwsbrief helemaal onderaan op de link om u af te melden.

    Heeft u geen nieuwsbrief bij de hand, stuur ons dan een e-mail en wij zorgen voor afmelding.

 

  • Contact
    Phone

    020 3690 780
    ma - vr 10.00 - 16.00 uur
    Expondo Blog

    info@expondo.nl
    Wij beantwoorden jouw vraag zo snel mogelijk
  • Betaling
    PayPal PayPal Direct Mastercard Visa Ideal Vorkasse Klarna