Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

expondo's FAQ

 

AIgemene informatie

Hoe bereik ik expondo?

Dat kan op drie manieren:

1. Telefonisch via 020 3690 780

2. Via ons contactformulier


Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 10.00 tot 16.00 uur.

Wat moet ik doen als ik problemen ondervind bij het betalen met een creditcard of pinpas?

Nieuwe PSD2 stelt dat u in de toekomst wordt gevraagd om uw identiteit te bevestigen in een aparte stap bij het doen van online betalingen. Deze aanvullende authenticatie bewijst dat u uw kaart daadwerkelijk gebruikt (en niet iemand die zich voordoet als u). Neem contact op met uw bank en vraag naar de verificatiemethoden die zij aanbieden. Dit kan een code zijn die via sms of e-mail wordt verzonden of een vingerafdruk in uw bank-app. Zodra het proces is voltooid, zijn uw kaartbetalingen nog veiliger.

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?

U kunt telefonisch, per e-mail of in de online shop bestellen.

Bestellen in de Online Shop: nadat u een artikel in het winkelwagentje hebt geplaatst, moet u uw adresgegevens invoeren. U kunt vervolgens de betaalmethode kiezen. Aan het einde ziet u alle gegevens opnieuw en moet u deze bevestigen.

Kan ik als particulier ook bij expondo bestellen?

Onze bestelformulieren zijn beschikbaar voor zowel de zakelijke als particuliere markt.

Indien u vragen heeft, bel 020 3690 780 of neem contact met ons op via het contactformulier.

Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Natuurlijk. Dit gaat het snelst via onze Klantenservice - wij zijn te bereiken op 020 3690 780.

Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen. Hoe weet ik of mijn bestelling is doorgekomen bij expondo?

Uiteraard ontvangt u na een bestelling in onze webshop altijd een bevesting met een overzicht van de gedane aankoop.

Heeft u deze niet ontvangen, neem dan contact met ons op zodat we uw bestelling kunnen controleren.

Betaling

Welke betaalmethoden accepteert expondo?

iDeal, Creditcard, debetkaart, Klarna, betalen via een Bankoverschrijving / Vooruitbetaling via SEPA, PayPal en Amazon Pay.

Klik hier voor meer informatie over de betaalmethoden.

Waar vind ik jullie bankgegevens?

Onze bankgegevens staan in de bevestigingsemail die u ontvangt na een bestelling.

Mijn betaling per creditcard is mislukt hoewel ik alle gegevens heb ingevoerd. En nu?

Controleer a.u.b. of de gegevens overeenkomen met de gegevens op uw creditcard en of u de juiste organisatie van de creditcard heeft ingevoerd (Visa of Mastercard).

Klopt alles, maar lukt de betaling niet - neem dan contact met ons op.

Kan ik exclusief BTW betalen en hoe doe ik dat?

Wij zijn in Nederland belastingplichtig, hierdoor ontvangt u de factuur van ons met een Nederlands btw-identificatienummer en kunt u de btw terugvorderen bij de Nederlandse belastingdienst. Het is ook mogelijk om een netto factuur van ons te krijgen nadat u betaald hebt, tenminste wanneer u in het bezit bent van een geldig btw-identificatienummer. Vul ons contactformulier in met het btw-identificatienummer en overige gegevens. Wij controleren de geldigheid van de gegevens bij VIES (VAT Information Exchange System - Europese Commissie) en sturen u vervolgens een netto factuur en daarnaast maken wij ook het btw-bedrag over op uw rekening.

verzending en bezorging

Naar welke landen levert expondo?

Wij leveren aan Groot-Brittannië, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Zweden, Spanje, Tsjechië, Hongarije, Zwitserland, Noorwegen en Polen. De expondo.nl winkel verkoopt alleen in Nederland. Als u geïnteresseerd bent in een aankoop en levering in een ander land, plaats dan een bestelling in de juiste taalversie van onze winkel. De selectie is beschikbaar in de footer van de winkel.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten als ik deze vandaag plaats?

Standaard transport duurt 2 tot 4 werkdagen, terwijl de levering van goederen door middel van expeditie 2 tot 5 werkdagen kan duren. Houd er rekening mee dat de goederen direct na ontvangst van de betaling worden verzonden.

Hoeveel kost verzending?

Leveringen binnen Nederland zijn vrij van verzendkosten.

Is er een koeriersdienst?

We kunnen geen expreslevering / verzending aanbieden.

Kan ik mijn goederen in een brievenbus- of pakketstation laten bezorgen?

Nee, levering in een pakketautomaat (Packstation) of postbus is helaas niet mogelijk.

Een paar dagen geleden heb ik de verzendbevestiging van jullie ontvangen, maar de zending is nog niet aangekomen. Wat kan ik doen om de huidige status van de levering te controleren?

U ontvangt het trackingnummer van uw bestelling per e-mail. U kunt dit trackingnummer gebruiken om contact op te nemen met de verzendserviceprovider voor meer informatie over uw zending. Mocht dit niet helpen, dan kunt u contact met ons opnemen.

Kan ik de goederen zelf ophalen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wij zijn uitsluitend een online postorderbedrijf en hebben daarom geen showrooms, fysieke winkels of afhaallocaties.

Is er een vertraging in de levering van mijn aankoop in verband met COVID-19?

Aangezien de situatie in Europa stabiliseert, worden vertragingen bij de levering tot een minimum beperkt. We verzenden zoals gewoonlijk en verwachten geen of slechts kleine vertragingen. Blijf gezond!

Retour en klachten

Dat 30 dagen retourbeleid, hoe werkt dit?

U heeft het recht om de binnen 30 dagen, na ontvangst van de producten, van de aankoop af te zien. U heeft het recht om de binnen 30 dagen, na ontvangst van de producten, van de aankoop af te zien. Wij bieden onze klanten graag goede service. Om die reden hanteren wij voor sommige merken zelfs een retourbeleid van 30 dagen. Dit geeft u de gelegenheid om uw product terug te sturen wanneer het niet aan de wensen voldoet. Deze extra retour-service beperkt op geen enkele wijze uw wettelijke rechten en dus zeker niet het wettelijke herroepingsrecht (zie https://www.expondo.nl/annuleren/).

Dit geldt voor de merken Goldbrunn, MSW Motor Technics, Physa, Royal Catering, StaMony, Stamos Soldering, Stamos Welding, Steinberg Systems, Ulsonix en Welbach.

Voorwaarde is dat het artikel ongebruikt en daardoor onbeschadigd dient te zijn. Ook kunt u het product alleen in de originele verpakking retourneren.

Natuurlijk krijgt u, mits ongebruikt, onbeschadigd én in de juiste verpakking retour in ons magazijn, uw aankoopbedrag terug.

Alle informatie omtrent retouren van producten vindt u hier.

Ik wil mijn bestelling retourneren. Wat is de procedure?

Als koper heeft u een bedenktijd van 30 dagen na ontvangst van de bestelling en kunt u het volledige aankoopbedrag terug krijgen, ook als u het gebruikt heeft. Na aanmelding heeft u vervolgens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. In het geval van een retour stuurt u ons een bericht via het contactformulier met de reden van retour en het factuurnummer. Ons team zorgt vervolgens voor een gratis verzendlabel en vanzelfsprekend krijgt u het aankoopbedrag terug, nadat de bestelling ons magazijn bereikt heeft. Indien u de producten op eigen initiatief, zonder voorafgaand contact met de klantenservice wenst te retourneren, dan zijn de kosten voor het terugsturen voor uw eigen rekening.

Let op: om het volledige aankoopbedrag terug te ontvangen, dienen de producten/het product bij ontvangst in het magazijn onbeschadigd te zijn.

Voor gedetailleerde informatie omtrent het herroepingsrecht: Annuleren.

Wat moet ik doen in geval van een klacht?

Mocht u na ontvangst van uw producten niet tevreden zijn, dan verzoeken wij u vriendelijk contact met ons op te nemen via het contactformulier.

Omschrijf de klacht zo specifiek mogelijk en voeg a.u.b. direct foto's van de beschadiging toe.

Wij zoeken zo spoedig mogelijk naar een oplossing en nemen contact met u op.

Voor gedetailleerde informatie over aansprakelijkheid in geval van gebreken: Algemene Voorwaarden. Kijk voor de uitgebreide klachtenprocedure op Retouren of klacht over een product.
Naast de wettelijke garantie bieden wij u een garantie van 3 jaar op alle nieuwe producten en de volgende merken: Goldbrunn, MSW Motor Technics, Physa, Royal Catering, StaMony, Stamos Soldering, Stamos Welding, Steinberg Systems, Ulsonix en Welbach. Gedetailleerde informatie over garantie vindt u hier.

Zijn er servicepunten in mijn omgeving?

Nee, wij werken enkel en alleen via onze online shop. Wellicht volgen er in de toekomst servicepunten.

Mocht dit zo zijn, dan houden wij u op de hoogte.

Producten

Waar vindt onze productie plaats?

expondo's producten worden in Duitsland ontworpen en geproduceerd in China. Om de kwaliteit te waarborgen verlaten onze producten de fabriek niet zonder laatste, grondige kwaliteitscontrole.

Hoe worden producten verpakt en verzonden?

Dat ligt er natuurlijk aan welk product u bij ons koopt. Bij het verzenden van producten wordt per verpakking bekeken hoe het verzonden wordt.

De verpakking is afhankelijk van grootte, gewicht en kwetsbaarheid.

Heeft expondo een showroom?

Nee, vooralsnog niet. expondo kan u zo'n goede prijs-kwaliteit-verhouding bieden, juist omdat wij alleen een online shop hebben.

Ziet u een interessant product, maar twijfelt u over het gebruik?
Wij werken met een 100 dagen retourbeleid, dus mocht de aankoop niet geheel naar wens zijn, dan kunt u het terugsturen.

U krijgt uiteraard het volledige aankoopbedrag terug, mits het product ongebruikt is.

Staan alle beschikbare producten op de webshop, of zijn er nog meer producten te koop?

Alle producten die wij verkopen, staan in onze online shop. Uiteraard komen er elke week nieuwe producten bij, dus we raden u zeker aan om onze shop regelmatig te bezoeken.

Nieuwe producten vindt u overigens direct op onze homepage, onder de button Nieuw.

Mocht u iets zoeken dat expondo nog niet heeft. Stuur ons een bericht!

Wij staan altijd open voor nieuwe ideeën en wie weet staat het al bij onze productmanagers op de planning.

Klanten account

Heb ik een account nodig om bij expondo te kunnen bestellen?

Nee, dat is niet nodig. Wel geniet u een aantal voordelen als u een account bij expondo aanmaakt.

Als u niet wilt dat uw gegevens opgeslagen worden, dan kiest u tijdens het bestellen voor de optie ‘zonder account bestellen’. 

Natuurlijk kunt u ook telefonisch of per e-mail (met artikelnummer, aantal, lever- en factuuradres ) bij expondo bestellen.

Welke voordelen geniet ik als ik een account aanmaak?

1. Sneller bestellen. Aangezien uw gegevens opgeslagen worden en u deze daarom niet telkens opnieuw in hoeft te voeren. Deze data kunt u op ieder gewenst moment wijzigen

2. U heeft altijd uw bestelhistorie bij de hand

3. Op uw gemak winkelen. Producten op uw verlanglijstje worden opgeslagen voor toekomstige bezoeken, ook wanneer u de website heeft verlaten

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Niets aan de hand.

Klik op onze homepage op de button ‘wachtwoord vergeten’, vul uw e-mailadres in en u krijgt een e-mail van ons.

In die e-mail op de link klikken en een nieuw wachtwoord aanmaken.

Let op: de link is maar 2 uur geldig - na 2 uur dient u de aanvraag opnieuw te doen.

Kan ik mijn account verwijderen?

Natuurlijk kan dat. Stuur ons een bericht via het contactformulier of bel ons, dan maken we het in orde.

Databescherming

Wat gebeurt er met mijn gegevens die ik bij mijn bestelling heb opgegeven?

Uw gegevens worden opgeslagen en enkel gebruikt voor het verwerken van de bestelling, of indien gewenst, voor het versturen van de nieuwsbrief.

Wij bewaren persoonsgegevens alleen zo lang dat nodig is om u een dienst te kunnen leveren. Is dit niet meer het geval, dan verwijderen wij uw persoonsgegevens.

In sommige gevallen zijn wij wettelijk verplicht om persoonsgegevens langer te bewaren. Zo is het volgens de belastingwetgeving verplicht fiscaal relevante persoonsgegevens nog zeven jaar te bewaren. Hier kunnen ook uw persoonsgegevens tussen zitten zo lang deze fiscaal relevant zijn. De overige niet relevante persoonsgegevens zullen wij verwijderen.

Wordt de privacy van mijn gegevens bij expondo gewaarborgd?

Jazeker. Wij doen er alles aan om uw data zo goed mogelijk te beschermen tegen onbevoegde toegang, verlies of diefstal.

Daar wij vanuit Duitsland werken, houden wij ons vooralsnog aan de Duitse wetgeving met betrekking tot de bescherming van gegevens en het gebruik van de nieuwste technologieën. Zo wordt het bestelproces in onze webshops vergrendeld door een SSL certificaat. Deze ‘Secure-Socket-Layer’ beschermt uw gegevens tegen ongeoorloofde toegang.

Meer informatie over de omgang met klantengegevens vindt u in onze Privacyverklaring.

Worden mijn gegevens aan derde partijen verstrekt?

Nee. Mocht dit wel het geval zijn, dan vragen wij u vooraf om toestemming.

Heb ik recht op de herroeping van mijn gegevens?

Natuurlijk. Uiteraard ook op het corrigeren, blokkeren of verwijderen ervan.

Mocht u verdere vragen hebben over de verzameling, verwerking of het gebruik van uw data, neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

Nieuwsbrief

Waar kan ik mij voor de nieuwsbrief aanmelden?

Onderaan iedere pagina staat rechtsonder een button met Klik hier om in te schrijven voor de nieuwsbrief.

Kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?

Vanzelfsprekend. Klik in de laatst gestuurde nieuwsbrief helemaal onderaan op de link om u af te melden.

Heeft u geen nieuwsbrief bij de hand, stuur ons dan een e-mail en wij zorgen voor afmelding.